Nina Ricci werd in 1932 gesticht door Robert Ricci als geschenk voor zijn
getalenteerde moeder Nina. In 1946 creëerde het Huis Nina Ricci haar eerste
parfum, Coeur Joie, snel opgevolgd door het iconische L’Air du Temps in 1948 dat nog steeds de tijdsloosheid van het merk
belichaamt. Boven alles wil Nina Ricci als merk alle vrouwen aanspreken. Nina
Ricci gelooft in de waarachtige schoonheid van zelfstandige vrouwen en de
krachtige charmes van hun emoties. Het merk bevat de essentie van vrouwen en
hun diepste verlangens.
Nina Ricci parfum is
meestal bloemig en fruitig, maar kan ook fris, mysterieus en jeugdig zijn.
De prachtige glazen
appel, de Nina Ricci classic ‘Nina’,
is een fenomeen onder de vrouwen. De flacon heeft de vorm van een appel, wat
direct ook de geur weerspiegelt. Een zoete appelgeur komt duidelijk terug in
het parfum, gecombineerd met de sensuele, warme geuren van vanille en toffee.