Cacharel was een van de eerste modehuizen in de jaren zestig
en introduceerde het ‘Ready-to-Wear-concept’ als een alternatieve lijn voor de
Haute Couture. Cacharel was zijn tijd vooruit door een frisse, jonge en
dynamische imago te behouden. Cacharel designs zijn vaak vrouwelijk geaccentueerd
en bestaan uit romantische bloemenprints, prachtige nobele avondkleding of
casual aantrekkelijke vrijetijdsmode. De ontwerpen geven het gevoel van
frisheid, vrijheid en levensvreugde. Deze gevoelens bracht Cacharel vanaf 1978
over naar parfum.
Momenten van liefde, het verlangen naar vrijheid of het
verlangen naar avontuur. Cacharel viert vrouwelijkheid en romantiek met zijn
mythische parfums, waaronder AnaïsAnaïs, “a girl’s first perfume”, de
bestseller AmorAmor, een verklaring van de eerste liefde en de populaire Noa dat
een magische wereld van geur opent. Ook heeft Cacharel met Cacharel pour Homme
Eau de Toilette een herengeur in haar collectie.